מדריך קצר למשפץ המתחיל

0
341
קרדיט: freepik

בחייה של המשפחה הבורגנית הישראלית מככבת מילה אחת המגלמת בחובה גם הבטחה גדולה וחלומות מרגשים וגם פוטנציאל לסיוט של ממש, מילה זו היא – שיפוצים. שיפוצים, אם לא ידעתם, הוא המהלך הנדרש להפוך את דירת הבלאי ושיממון שרכשתם/ירשתם ולהפוך אותה לבית החלומות האישי שלכם או לפחות לדירה שמתאימה יותר לצרכים הנוכחיים שלכם.

עד לפה נשמע כמו עניין מבטיח למדי, אם כן איפה נמצא הפוטנציאל המסויט? ובכן שיפוצים, על זה יעידו ללא ספק רבים ועוד רבים אחרים, הוא מסוג התהליכים הכאוטיים שאתה יודע איך אתה נכנס אליהם אבל מכאן והלאה, הנעלמים גדולים ואפלוליים.

כדי להבהיר את הדברים נדגיש, שיפוץ הבית הוא עניין סבוך ומורכב בלחי קשר לערך וגודל הנכס, בין אם מדובר בוילה בסביון או בדירת גן ברמת גן ובין אם בחרתם  בשיפוצניק חבר מהמילואים ובין אם ביצעתם חיפוש בגוגל על שיפוצים באשדוד.

בכל זאת מכיוון שבאנו לנסות לעזור ולא לייאש או להפחיד, נציג במאמר זה כמה נקודות תורפה אפשריות בתכנון וביצוע של שיפוץ לנכס הנדל"ני היקר שלכם.

תמחור עלויות, לוחות זמנים ומרווחי ביטחון

אחד הדברים הבטוחים שאפשר להגיד על תהליך שיפוץ בית הוא שמשהו בדרך ישתבש, זה יכול להיות בעל מקצוע שנעלם ולא עומד בלוחות הזמנים שנקבעו, גילוי של תקנת תכנון שלא הייתם מודעים אליה, או אפילו חוסר יכולת לקבל החלטה בבחירת המרצפות החדשות. בין אם יהיה זה שיבוש אחד במקרה הטוב או רצף שיבושים, במקרה הפחות טוב, השורה התחתונה היא שמשהו ישתבש ולשורה התחתונה יש שורה תחתונה נוספת – זה יעלה לכם כסף וייקח זמן.

בהתאם לאמור לעיל, כאשר אתם שוקלים לבצע שיפוץ או התחלתם כבר לתכנן את התקציב ולוחות הזמנים, זכרו שיפוץ הדירה יעלה לכם יותר ממה שתכננתם וייקח יותר זמן ממה שתכננתם, בהכנת תוכנית תקציב ולחות זמנים פרגנו לעצמכם בנדיבות מרווחי ביטחון משמעותיים.

מושלם הוא האויב של הטוב

קושי מרכזי המאפיין תהליכי שיפוצים רבים הוא קבלת החלטות. ברוב המוחלט של המקרים השלמת שיפוץ בבית יכלול שורה ארוכה של סוגיות ובחירות שיעמדו לפניכם. לעניין זה נצרף את העובדה שלכל דחייה של ההחלטה יש משמעות בתקציב והתארכות התהליך וכן את ההערכה כי בחלק גדול מהמקרים את ההחלטה צריכים לקבל בהסכמה שני אנשים או יותר ותקבלו את רמת הלחץ שמלווה את עמדת ההחלטות במיזם השיפוץ.

פתרון קסם לסוגייה זו אין ממש בנמצא (מלבד אולי להיות ממש ממש עשיר), אך בכל זאת, עצה ששווה לזכור, כמו כל דבר בחיים גם בנוגע לשיפוץ הדירה, חלק מההחלטות שתקבלו יהיו טובות, אחרות יהיו טובות פחות והרוב יהיו איפה שהוא באמצע. עד כמה שהדבר קשה ליישום, נסו לזכור את זה גם רגע לפני שהריב על צבע השיש במטבח עולה מדרגה נוספת.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן