חיפוי קירות – איך יודעים מהי הבחירה הנכונה עבורנו

0
607
קרדיט: pexels

בעת בניית מבנה, מגורים או אחר, ישנם פריטים שונים בהם נשתמש בין אם זה לצורך עיצוב ובין אם זה לצורך שימוש מעשי. בחלק מהמקרים, יהיה שילוב בין השניים, כלומר אותם פריטים שנבחר להשתמש בהם לצורך עיצוב המקום, ישמשו אותנו גם מבחינה מעשית, באופן אקטיבי או פאסיבי.

אחת הדוגמאות הטובות לכך, הם אמצעים וכלים עבור חיפוי קירות. זה נכון כשמדובר על קיר פנימי בבית וזה נכון גם כשמדובר על קיר חיצוני. בשני המקרים, השימוש שאנחנו נעשה באותם אמצעים, יהיה מיועד גם לצורך עיצוב המקום בסגנון מסוים, וכן יהיו לאותם אמצעים וכלים גם תפקיד מעשי. במקרה הזה, תפקיד פסיבי.

איך אנחנו משתמשים באמצעים וכלים לחיפוי קירות?

המטרה של אריחים ופריטים אחרים לצורך חיפוי קירות, היא גם לאפשר לנו ליהנות מסגנון עיצוב מסוים באותו חלק של המבנה, פנימי או חיצוני, בו אנחנו משתמשים בהם. למשל, אם אנחנו בוחרים להשתמש באריחי קרמיקה לצורך חיפוי קיר פנימי, אז באופן טבעי זה יכול להשפיע ולשנות את העיצוב של חלל החדר בו נמצא הקיר. במקום לצבוע אותו בצבע מסוים, אנחנו בוחרים להשתמש באריחים שיוצרים סגנון עיצוב מעט שונה. אחת כמה וכמה זה נכון כשהאריחים כוללים דוגמאות מורכבות וייחודיות.

מעבר לסגנון ועיצוב, הרי שהמטרה של האריחים היא גם לשמור על הקיר. למשל, כשאנחנו בוחרים להשתמש באמצעים עבור חיפוי קירות חיצוניים או עבור קירות באמבטיה או במטבח, אז המטרה שלנו היא גם לשמור על הקיר מפני לחות, רטיבות ונזקים אחרים. לעיתים זה מתבקש ולעיתים אנחנו נהנים מכך, גם אם זו לא היתה הכוונה שלנו.

כיצד בוחרים כלים ואמצעים לחיפוי קירות?

הכלל הראשון הוא לבחור כלים ואמצעים עבור חיפוי קירות, על פי מיקום הקיר והצרכים שלו. אם מדובר בקיר חיצוני, ייתכן ונצטרך להשתמש בכלים ואמצעים שונים מאשר בקיר פנימי, זאת על מנת שהם יחזיקו מעמד זמן רב יותר וכן יהיו עמידים לתנאי מזג האוויר. בין אם זה לחות, רטיבות או כל דבר אחר.

הכלל השני, אנחנו צריכים לבחון את הסגנון והעיצוב של המבנה כולו, על מנת שנוכל לבחור אמצעים וכלים שיתאימו לנו. חשוב שאנחנו נדע לבחור פריטים שישתלבו היטב בסגנון, על מנת שלא נייצר תחושה אי נוחה בעין או נתחרט על כך בעתיד הקרוב, ואז נרצה לשנות אותם.

הכלל השלישי, חשוב לבחור פריטים חזקים ואיכותיים. אין טעם לקנות כלים ואמצעים עבור חיפוי, שלא יכולים להחזיק מעמד זמן רב, עלולים להישבר, להיסדק או להתמודד עם בלאי, אשר ידרוש מאיתנו לבצע שינוי. בסופו של דבר, אותם אריחים וכלים, אמורים לשרת אותנו במשך שנים רבות, עד אשר נרצה לבצע שינוי כולל במבנה או בעיצוב שלו.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן