כיצד לבחור כלי עבודה מתאים – טיפים למתחילים

0
496
כיצד לבחור כלי עבודה מתאים - טיפים למתחילים

אם תמיד אמרו לכם שיש לכם ידיים טובות, והחלטתם להעמיד את הדברים למבחן המציאות, כדאי מאוד שתקחו בחשבון כמה דברים חשובים. בעיקר בכל מה שקשור לבחירתם של כלי העבודה המתאימים לכם. לא אין מדובר בכלים המתאימים לאנשי מקצוע דווקא, אבל בתור משתמשים ביתיים גם אתם מן הסתם מבינים את חשיבות השימוש בכלים איכותיים כשמתחילים בתהליכים של שיפוצים בבית שיבטיחו עבודה טובה יחד עם שמירה על הבטחון האישי שלכם, אז הנה כמה טיפים למתחילים שתחום ה"עשה זאת בעצמך" קוסם להם.

שאלות חשובות שיש לשאול לפני רכישת כלי עבודה

לפני שאתם מחליטים אילו כלים לרכוש וממי הנה כמה שאלות חשובות שכדאי שתשאלו את עצמכם, לפני שאתם ממהרים לרכוש כלי עבודה. הראשונה היא תכיפות השימוש. כלומר, כמה פעמים באמת אתם עתידים להשתמש בכלי הזה? האם זה יהיה כלי שהשימוש בו הוא יומיומי, חודשי ואולי רק פעם בשנה. לשאלה הזו חשיבות רבה מאחר והדבר ישפיע על מידת השחיקה של המכשיר שתרכשו. ככל שתכיפות השימוש תהיה גבוהה יותר תצטרכו להשקיע בכלי עבודה מוצלח ואיכותי יותר.

שאלה נוספת היא האם מדובר בכלי חשמלי או ידני. אז נכון ישנם כלי עבודה שהם רק חשמליים בעוד שאחרים הם רק ידניים. אלא שלגבי לא מעט כלים ניתן לבחור בין סוגי הפעלה שונים. אז מה יקבע עבורכם את הבחירה חוץ מהחיבה שלכם לגאדג'טים? האמת היא שעצם תכיפות העבודה והצורך שלכם בכלי העבודה לצד השימוש שלכם בו, והעבודה שלכם מול חומרים מאתגרים.

וכמובן שאלת השאלות היא באילו כלים לבחור. האם ללכת על מותגים מוכרים או שמא להסתפק במותג זול ולא מוכר. שוב גם כאן כדאי לבחון כל מקרה לגופו. כמובן שככל שגודל ההשקעה שתדרשו לה מבחינת המחיר הוא גבוה יותר, הרי שעדיף ללכת על המותגים המוכרים ולוודא שהמוצר מגיע עם אחריות מתאימה.

איך להרכיב את ארגז הכלים שלכם ומה הכי חשוב שיהיה שם

כאשר מדובר בכלים חשמליים הכוונה בעיקר לשניים חשובים במיוחד – המברגה והמקדחה. ההחלטה שלכם אם לרכוש רק אחד מהם או את השניים תלויה בשני גורמים: התקציב שעומד לרשותכם וכמובן תדירות השימוש שלכם בהם. קחו בחשבון שיש גם מברגות שמשמשות כמקדחות. המברגה כשלעצמה נועדה להקל על פעולת ההברגה ולהפוך אותה לכזו שתהיה מהירה ונטולת כל מאמץ עבורכם. המברגות מגיעות עם סוללה ומטען, כלומר הן נטענות. ובעצם, אינן מחייבות את הצורךך בחיבור לחשמל בעת ההפעלה.

בכלים הידניים יותר הכוונה היא בעיקר לפטיש. כאן יש לוודא שהראש שלו יהיה מחובר כראוי לידית. ההמלצה היא לרכוש פטיש שהידית שלו עשויה מעץ כדי לבלום זעזועים. אם אפשר כדאי ללכת על הדגם עם מנגנון שליפת המסמרים.

מברגים הם עוד כלי שחשוב שיהיה לכם בארגז הכלים. כאן יש מבחר ומספר סוגים. החל ממברג לפתיחת ברגים פשוטים, מברג מסוג פיליפס לפתיחת ברגים עם ראש צלב או כאלו הדורשים הידוק. וכן גם טסטר שהוא מברג קטן הכולל נורית ואשר יאפשר לכם לאתר מתח חשמלי בשקעים. יש גם מברגים המצויידים במגנט בראש המברג כדי למנוע אובדן של ברגים.

פלאייר הוא כלי העבודה שיסייע לכם לאחוז בגופים קטנים או גדולים. יש כאלו המגיעים עם פטנט המאפשר להם להצמד לצינור או לאום שאתם מנסים לפתוח כדי שלא יזוזו ממקומם.

באילו עוד כלים כדאי שתבחרו. ובכן, מטר; סכין יפנית; מפתח שבדי, מפתח צינורות ושפכטל  יכולים בהחלט להיות שימושיים מאוד.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן